مقالات

نحوه صحیح استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان چیست؟

نحوه صحیح استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان

پوست، طولانی ‌ترین اندام بدن انسان است و تمامی سطوح خارجی بدن شما را پوشش داده است. پوست شما علاوه بر تاثیری که در حفاظت از بدن شما دارد، نقش زیادی در زیبایی ظاهری شما نیز ایفا می‌کند. به همین علت باید توجه بیشتری را به آن معطوف کنید. یکی از کارهایی که هر کس باید برای پوست خود انجام دهد، تعیین یک روتین پوستی مناسب است. روتین پوستی به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای حفظ سلامت و بهبود وضعیت پوست شما انجام می‌پذیرند. یکی از مهم‌ترین گام‌های هر روتین پوستی استاندارد، استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان است. در این مقاله از سایت داروفن قصد داریم شما را با دلایل اهمیت و نحوه استفاده از این کرم‌ها آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

چرا استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان اهمیت دارد؟

کرم مرطوب کننده فواید زیادی برای پوست دارد و به همین علت وجود داشتن آن در روتین پوستی روزانه بسیار مهم است. همانطور که از نام این محصول آشکار است، این کرم در حفظ رطوبت پوست نقش اساسی دارد. حفظ رطوبت پوست از خشک شدن، لک شدن و ایجاد چین و چروک پوستی پیشگیری می‌کند. همچنین مواد افزوده شده به این کرم‌ها با تغذیه لایه‌های اپیدرم و درم پوست موجب افزایش ساخت کلاژن در پوست و در نهایت جوانسازی آن می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید پوستی جوان و لطیف داشته باشید، حتما از کرم آبرسان در روتین پوستی خود استفاده نمایید.

نحوه صحیح استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان

مراحل استفاده از کرم مرطوب کننده

امروزه کرم‌ های مرطوب کننده بسیار متنوعی در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی وجود دارند که هر یک دارای خواص و ترکیبات متفاوتی هستند. ممکن است برخی از این کرم‌ها دارای دستورالعمل خاصی برای استفاده باشند. با این وجود مراحل استفاده از بیشتر کرم مرطوب کننده موجود در بازار به شرح زیر است:

تمیز کردن پوست

تمیز کردن پوست اولین گام پیش از اعمال کرم مرطوب کننده است. پوست شما خارجی‌ترین اندام شما است و به صورت مداوم در تماس با ذرات ریز گرد و غبار، انواع بخارهای شیمیایی، مولکول‌های هوا و انواع میکروب‌ها است. بنابراین طبیعی است که پیش از هر اقدامی باید این ذرات را از سطح پوست پاک کرد. برای پاک کردن سطوح پوست، روش‌های مختلفی وجود دارد و شما با توجه به نوع پوست خود می‌توانید از محصولات مختلفی استفاده نمایید. با این حال باید توجه داشته باشید که این محصولات با نوع پوست شما همخوانی داشته باشند. پس از شست و شوی پوست صورت به سراغ مرحله بعدی بروید.

خشک کردن پوست

این مرحله که پیش از استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان توصیه شده است، یک مرحله انتخابی است. وقتی استحمام می‌کنید و از شوینده‌های پوستی استفاده می‌کنید، منافذ پوست شما باز می‌شوند. این منافذ تا دقایقی پس از خروج از فضای حمام همچنان باز هستند. برای اینکه کرم آبرسان بتواند به درستی عمل کند، بهتر است در همین بازه زمانی روی پوست استعمال گردد. بهترین عملکرد کرم آبرسان زمانی رخ می‌دهد که پوست شما کمی مرطوب باشد. بنابراین در خشک کردن صورت خود وسواس زیادی به خرج ندهید. در واقع منظور از خشک کردن صورت در اینجا این است که صورت شما خیلی خیس نباشد و به مقدار مناسبی رطوبت داشته باشد.

نحوه صحیح استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان

استعمال موضعی کرم

آخرین مرحله در استفاده از کرم مرطوب کننده استفاده از خود این محصول است. تکنیک‌های متفاوتی برای استفاده از این محصولات توصیه شده است. پرکاربردترین روش استفاده از کرم آبرسان به شرح زیر است:

  • ابتدا درب بسته‌بندی کرم را باز کنید.
  • در ادامه در صورتی که راست دست هستید، مقدار مناسبی از کرم را روی پشت دست چپ خود قرار دهید. توجه داشته باشید که استفاده از حجم زیادی از کرم نه تنها به فواید آن چیزی اضافه نمی‌کند بلکه سرعت جذب آن را نیز کاهش می‌دهد و می‌تواند صورت شما را بیش از حد براق کند. (در صورتی که چپ دست هستید برعکس این مراحل را انجام دهید.)
  • حالا با انگشتان دست راست خود کرم را از پشت دست دیگر برداشته و با آن نقاط مختلف صورت خود را علامت گذاری کنید.
  • با یک ریتم آرام و با کمک انگشتان دو دست خود، نواحی علامت گذاری شده را به صورت دورانی ماساژ دهید. توجه داشته باشید که نباید فشار زیادی به پوست خود وارد نمایید. همچنین برخی از متخصصین توصیه می‌کنند که کرم را به صورت ضربه‌ای روی پوست خود پخش کنید.
  • این کار را به مدت یک الی دو دقیقه ادامه دهید تا کرم به خوبی روی سطح پوست شما پخش شده و جذب آن به خوبی رخ دهد.
  • در صورتی که مقداری از کرم روی دستتان باقی ماند، می‌توانید دستان خود را به یکدیگر مالش دهید تا اثرات این کرم را روی پوست دست خود نیز مشاهده نمایید.
  • معمولا توصیه می‌شود از این کرم روی بخش‌های دیگر بدن خصوصا گردن نیز استفاده نمایید. برای این کار می‌توانید مراحل بالا را برای گردن خود نیز تکرار نمایید.
  • در صورتی که قصد خارج شدن از خانه را در طول روز دارید، بهتر است که از کرم ضد آفتاب پس از کرم مرطوب کننده و آبرسان استفاده نمایید تا از پوست صورت خود در برابر اشعه UV به خوبی محافظت نمایید.

نحوه صحیح استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان

زمان مناسب استفاده از کرم مرطوب کننده

استفاده از کرم آبرسان در هر سنی مجاز است. با این وجود بیشتر متخصصین زمان مناسب برای استفاده از این کرم‌ها را سنین نوجوانی به بعد می‌دانند. بررسی‌های صورت گرفته نشان داده است که در افرادی که از سنین نوجوانی اقدام به استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان کرده‌اند، بروز مشکلات پوستی کمتر دیده شده و پیری پوست چندین سال به تاخیر افتاده است. بهترین زمان استفاده از این کرم‌ها در طول روز، ابتدای صبح و پیش از استفاده از کرم ضد آفتاب ، شب‌ها پیش از خواب و در نهایت پس از هر مرتبه استحمام است. با این وجود شما می‌توانید از این محصول خودمراقبتی در هر زمان از روز که صورت خود را شست و شو دادید، استفاده نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید