مقالات

با خواص سرکه سیب آشنا شوید !

سرکه-سیب

سرکه سیب را می توان جزو موارد دارویی بسیار قوی و موثر در کاهش وزن ، شوره سر و ده ها مورد دیگر دانست . از زمان های قدیم از خواص فراوان دارویی این سرکه استفاده های فراوانی شده است . به همین دلیل بررسی خواص سرکه سیب مبحث اصلی امروز داروفن است . تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و در آخر اگر اطلاعاتی در اینباره دارید با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید .

اگرچه اکثر مردم از سرکه سفید برای موارد گوناگون و مختلف استفاده می کنند اما باید گفت سرکه سیب به مراتب خواص بیشتری دارد و بهتر است از آن استفاده کرد . فواید بسیار زیاد و فراوان این نوع سرکه برای درمان و بهبود سکسکه، تسکین نشانه های سرماخوردگی و سایر استفاده می شود. معمولا افراد از سرکه سیب برای بهبود شرایطی همچون دیابت، مشکلات قلبی، سرطان ، کلسترول بالا و مشکلات مرتبط با وزن استفاده می کنند.

سرکه سیب برای سکسکه !

درمان های بسیار گوناگونی برای رفع و برطرف کردن سکسکه وجود دارد. یکی از جالب ترین و کارآمد ترین آن ها درمان سکسکه به وسیله سرکه سیب است .شاید برایتان جالب باشد اما تنها یک قاشق چایخوری سرکه سیب می تواند از سکسکه شما جلوگیری کند. این ماده طعم ترشی دارد و می تواند سکسکه را متوقف کند. این ماده می تواند جلوی پیام های سکسکه را بگیرد.

درمان و بهبود گلو درد با سرکه سیب

چنانچه از گلودرد رنج می برید و راه های گوناگونی را جهت درمان آن امتحان کرده اید ، سرکه سیب می تواند بسیار قدرتمند در اینباره عمل کند . هنگامی که به گلودرد دچار شدید  سرکه سیب مصرف کنید. از آنجایی که اکثر میکروب ها در محیط اسیدی نمی توانند زنده بمانند استفاده از این ماده برای تسکین گلودرد مفید خواهد بود. کافیست مقداری سرکه سیب را با آب ترکیب کنید و هر چند ساعت یکبار این محلول را غرغره نمایید.

مقابله با کلسترول با سرکه سیب

چنانچه نگران کلسترول خون خود هستید با مصرف سرکه سیب می توانید آن را به راحتی کاهش دهید . اگر چه نیاز به تحقیقات و مطالعات بیشتری در این باره است اما یکی از مطالعات انجام شده در سال ۲۰۰7 نشان می دهد که اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند سطح کلسترول خون را در موش ها پایین بیاورد. تحقیقات دانشمندان ژاپنی نیز نشان می دهد نیم اونس از سرکه سیب در روز می تواند کلسترول خون در افرادی که کلسترول بالایی دارند را به طور چشم گیری کاهش دهد.

سرکه سیب و کاهش وزن

شاید بتوان گفت اصلی ترین و مهمترین کاربرد سرکه سیب درمان اضافه وزن و چاقی است . سرکه سیب کاهش وزن افراد بیشترین کمک را می کند. اسید استیک موجود در آن اشتها را کم می کند، باعث افزایش متابولیسم شده و احتباس آب در بدن را کمتر می نماید. محققان معتقدند که سرکه سیب با هضم نشاسته در بدن تداخل می کند.

درمان شوره سر با سرکه سیب

از دیگر فوایدی که سرکه سیب برای افراد دارد درمان مشکلات پوست و مو همچون شوره زیاد سر است . این سرکه برای پوست شما نیز فواید بسیاری دارد . این گزینه می تواند یک روش درمانی موثر برای شوره سر باشد. اسیدیته سرکه سیب می تواند PH پوست سر را تغییر دهد و رشد مخمرها را در آن دشوارتر سازد. یک چهارم پیمانه را به مقداری آب ترکیب کنید و بر روی پوست سر اسپری نمایید. سر را با حوله تمیز بپوشانید و سپس به مدن یک ربع صبر کنید . سپس آب کشی کنید و این عمل را هفته ای دو الی سه تکرار کنید.

سرکه سیب و افزایش انرژی

اگر شما نیز ورزشکار هستید و از ضعف و بیحالی رنج می برید ، سرکه سیب میتواند گزینه پیشنهادی مناسبی برای شما باشد .ت مرینات ورزشی و در برخی از موارد استرس های زیاد می تواند باعث جمع شدن اسید لاکتیک در بدن افراد شود و خستگی بیشتری را در فرد ایجاد نماید. آمینواسیدهایی که در سرکه سیب وجود دارد به عنوان پادزهر عمل می کنندو خستگی را از عضلات و بدن شما خارج می کند . سرکه سیب ها منبع قدرتمند پتاسیم و سرشار از  آنزیم هایی است که احساس خستگی را کمتر می نمایند. برای رفع خستگی کافیست مقداری سرکه سیب را به آب و نوشیدنی خود اضافه کنید تا از خواص سرشار آن در رفع خستگی بهره مند شوید .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید