مقالات

صبحانه در رژیم باید چگونه باشد؟

صبحانه

از جمله مواردی که در لاغری شما بسیار اثرگذار است رعایت رژیم غذایی مناسب است . اگرچه شما میزان فعالیت خود را بالا می برید ، ورزش می کنید و گاها دارو های لاغری مصرف می کنید اما تا زمانی که یک رژیم غذایی صحیح نداشته باشید بدون شک لاغری شما دور از دسترس خواهد بود . بنابراین رعایت رژیم غذایی علی الخصوص صبحانه می تواند تاثیر مستقیمی در لاغر شدن و کم کردن وزن شما داشته باشد . امروز در daroophen قصد داریم تا شما را با تاثیر صبحانه در لاغری افراد آشنا کنیم و توضیح دهیم که چگونه یک وعده صبحانه صحیح می تواند در لاغری شما اثر گذار باشد .

صبحانه رژیمی برای لاغری

با این تفاسیر که رژیم غذایی و صبحانه ارتباط مستقیمی با لاغری دارند ، این پرسش به ذهن ما می آید که چطور باید یک صبحانه سالم آماده کنید؟در قدم اول ،مواد غذایی که کالری کمی دارند را انتخاب کنید. پس از آن مطمئن شوید که مواد غذایی شما دارای سطح بالایی از مواد مغذی مانند پروتئین‌ و فیبر که شما را سیر نگه می دارند می باشند . محققان و کارشناسان تغذیه در این باره می گویند که مواردی که در قسمت زیر مطرح می شوند، بهترین انتخاب برای صبحانه ای که به سرعت وزن شما را کاهش می دهد هستند. پس تا انتهای مقاله با داروفن باشید .

آجیل برای لاغری

از جمله موارد ایده آل در میان چربی ‌های سالم، پروتئین و فیبر را اجیل ارائه می ‌دهد و آن‌ ها را به یک افزودنی کامل برای صبحانه شما تبدیل خواهد کرد . مطالعات دانشمندان و محققان رشته تغذیه  نشان می دهد که آجیل موجود در رژیم غذایی،  وزن شما را به طور معجزه آسایی می ‌دهد. همچنین تحقیقات دیگری در اروپا که شامل 50 بزرگسال بوده و اثرات یک رژیم غذایی کم کالری با روزانه 80 گرم بادام در قبال رژیم غذایی کم کالری با کربوهیدرات‌ های پیچیده را مقایسه کرد . هر دو نوع این رژیم های غذایی ، مقدار مساوی از پروتئین‌ ها و کالری را به همراه خود داشتند.

اما نتایج حاکی از آن بود که در پایان شش ماه تحقیق ، کیس های آزمایشی که بادام مصرف کرده بودند، ۵4 درصد چربی بدن و ۶0 درصد وزن بدن، بیشتر از کسانی که دارای رژیم غذایی کربوهیدرات ‌های پیچیده بودند، از دست دادند. به این نکته نیز توجه فراوان داشته باشید که آجیل نیز سرشار از کالری است. در نتیجه بسیار مهم است که مصرف خود را به حدود ۲۸ گرم در هر بار مصرف محدود کنید تا از انباشته شدن کالری موجود در بدن تان جلوگیری کنید.

چای سبز در صبحانه

چای سبز عضو ثابت و همیشه حاضر رژیم های غذایی است . از چای سبز در صبحانه خود حتما استفاده کنید چرا که مسیر لاغری شما را تا حد بسیاری آسان می کند . چای سبز به طور ویژه برای توانایی های چربی سوزی مورد مطالعه قرار گرفته است . در یک مطالعه دانشگاهی در کشور آلمان که شامل ۱۰ شرکت کننده بود نشان داده شد که چای سبز و عصاره آن سرعت متابولیسم را افزایش خواهد داد. همچنین  مصرف چای سبز سوزاندن کالری ‌های اضافی را در طول یک روز به میزان پنج درصد افزایش داده ‌است.

گریپ فروت را فراموش نکنید !

گریپ فروت نیز از میوه های بسیار تاثیر گذار و کمک کننده برای لاغری و رژیم می باشد . گریپ فروت جزء شناخته شده ای از رژیم های غذایی و برنامه های متعددی است که به که به شما کمک می‌ کنند وزن کم کنید. علاوه بر کم بودن کالری، آن‌ ها غنی از فیبر و محتوای آب هستند که به کم کردن وزن کمک می‌ کنند. بررسی ۹۱ شرکت‌ کننده، نشان داد که مصرف نیمی از گریپ ‌فروت قبل از غذا منجر به کاهش وزن می ‌شود.  تکه‌ های تازه این میوه معجزه آسا برای یک صبحانه رژیمی عالی هستند. شما همچنین می توانید آن ها را به سالاد میوه و اسموتی ها اضافه کنید .

 

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کرده ایم تا شما را با مقدمات یک صبحانه رژیمی که برای لاغری مناسب است آشنا کنیم . توجه داشته باشید که حتما برای لاغری و کسب اطلاعات بیشتر از صبحانه مناسب برای لاغری به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا به طور دقیق تحت مراقب قرار بگیرید . هرگز از رژیم خودسرانه و بدون مطالعه دقیق استفاده نکنید .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید