مقالات

سه روش درمان دندان درد در خانه

درمان-دندان-درد

راهکارهای خانگی برای درمان درد می تواند برای بسیاری از شما مفید باشد . قطعا برای شما هم پیش آمده که دیرهنگام دچار دندان درد شده اید و تمامی مراکز پزشکی بسته بوده اند ! در داروفن قصد داریم راهکارها و اطلاعاتی را در رابطه با دندان درد بیان کنیم شاید روزی برای شما مفید باشد . البته بهترین راه ، جلوگیری و پیشگیری از پوسیدگی دندان هاست . رعایت برخی از عادت ها همچون مسواک زدن مداوم ، دوری از دخانیات و تغذیه سالم میتواند بهداشت دهان و دندان های شما را تضمین کند .

علت دندان درد چیست ؟!

دندان درد علت های گوناگونی دارد اما در اکثر موارد دندان درد شما هنگامی شروع می‌شود که دسترسی به دندانپزشک وجود نداشته باشد. در اینگونه شرایط استفاده از روش های خانگی موثر می‌تواند مفید باشد. دندان درد ممکن است به دلایل گوناگونی مانند بیماری لثه، دندان شکسته یا ترک خورده یا دندان قروچه ایجاد شود.

در این محتوا میخواهیم در رابطه دندان درد حاصل از پوسیدگی دندان ها صحبت کنیم. البته این مورد را نیز درنظر داشته باشید که درمان‌های خانگی که امروز بیان خواهیم کرد می‌تواند در تسکین بیشتر دندان درد موثر باشد. همانطور که مطلع هستید ، دندان از ۴ لایه با نام‌های مینای دندان، عاج، سمان و پالپ ساخته شده است. مینای دندان ماده بسیار محکمی در بدن انسان است و بسیار شکننده می‌باشد. مینای دندان قسمت بیرونی آن را تشکیل می‌دهد. در قسمت پایین مینای دندان، لایه عاج قرار دارد که یک بافت حمایتی انعطاف پذیر و نرم تر از مینای دندان است. در زیر عاج دندان، سمان یا همان ساروج قرار گرفته است که ماده‌ای استخوان مانند است و بسیار خاص می‌باشد. ساروج ریشه دندان را می‌پوشاند و نرم تر از عاج و مینای دندان است.

بهترین روش درمان دندان درد در خانه

روش های فراوانی برای درمان درد دندان به صورت خانگی و در منزل وجود دارد . معروف ترین آن ها را در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد . همراه ما باشید و در صورتی که سوال و یا ابهامی در مقاله تسکین دندان درد در خانه وجود دارد در بخش نظرات با ما در میان بگذارید .

درمان با روغن میخک

برای درمان دندان درد در منزل میخک یکی از بهترین گزینه ها است ! میخک یک روش درمانی سنتی برای بی حسی اعصاب محسوب می شود، میخک به قدری در این زمینه مفید عمل می کند که اکنون ژل یا قطره میخک برای بی حسی موقت دندان و کمتر شدن درد آن در داروخانه ها موجود است. ترکیب اصلی میخک، اوژنول، یک ماده بی حس کننده طبیعی است. چیزی که باید در مورد روغن میخک دقت کنید این است که اگر آن را بر روی بافت حساس لثه یا روی زبان خود بریزید، می تواند باعث افزایش درد شود. می توانید دو قطره روغن یا ژل میخک را روی یک تکه پنبه بریزید و آن را روی دندان خود قرار دهید تا درد تسکین یابد. مدت زمانی که باید این توپ پنبه یا پد را روی دندان قرار دهید، تا زمانی است که احساس بی حسی عصب دندان و کاهش درد را احساس کنید.

معجره ای به نام یخ !

یخ نیز از دیگر روش های درمان درد دندان در خانه می باشد . شاید تعجب کنید اگر بدانید که همین راهکار به ظاهر پیش و پا افتاده ، شبی که دندان درد شدیدی را تجربه کردم به کمکم آمد و مانند یک معجزه دردم را تسکین داد. چند مکعب یخ کوچک را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید، سپس پارچه ای نازک دور کیسه پلاستیکی بپیچید و حدود ۱۵ دقیقه آن را روی آن طرف صورت تان که دندان درد می کند، بگذارید. شاید تعجب کنید اگر بگویم حتی اگر تکه ای یخ را به انگشتتان بمالید، عصب های انگشت شما سیگنال های سرد را به مغز ارسال کرده و در کمال تعجب کمی از درد دندان تان کاسته می شود.

درمان با محلول آب نمک

آب نمک نیز از جمله مواردی است که در درمان دندان درد شما بسیار موثر است . بهترین راه برای رهایی از درد آزاردهنده دندان، آب نمک است، به راستی که این محلول ساده معجزه می کند. یک قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب جوش حل کنید، این دهانشویه طبیعی دندان را از باقی مانده های تحریک کننده پاک کرده و به کاهش تورم لثه کمک می کند. مقداری از محلول را درون دهانتان بریزید و در اطراف دندانی که درد می کنید بچرخانید و در نهایت آن را به بیرون بریزید. این روش درمانی را هر چند ساعت یک بار تکرار کنید، خواهید دید که تا حدودی از دردی که تحمل می کردید کاسته می شود. شاید این راهکار را یک روش ساده تلقی کنید، اما چیزی که مهم است قدرت تاثیرگذاری آن است که واقعا قابل تحسین است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید