مقالات

پاکسازی ریه ها با مصرف میوه

ریه

ریه از جمله اعضای مهم بدن است که سلامت و بهبود آن برای زنده ماندن افراد از اهمیت بسیار بالا و ویژه ای برخورد دار است  . متاسفانه برخی از افراد به دلایل مختلف ریه خود را ضعیف کرده و به بافت آن آسیب جدی وارد کرده اند . برای مثال مصرف دخانیات همچون سیگار ، قلیان و زندگی در شهر های آلوده همچون کلان شهر ها و شهر های صنعتی می تواند آسیب های جبران ناپذیری به ریه افراد وارد کند . امروز در داروفن میخواهیم میوه ها و مواد غذایی که برای سلامت و بهبود ریه مفید هستند را به شما معرفی کنیم . البته توجه کنید که بهتر است قبل از هر اقدامی ، به پزشک و متخصص مخصوص مراجعه کنید .

تغذیه ما انسان ها نقشی بسیار مهمی در سلامت ریه های ما ایفا می کند و قرار دادن چند نمونه از مواد خوراکی مفید برای ریه ها در برنامه غذایی ، راهکاری بسیار ساده است که می تواند التهاب را کاهش دهد، عملکرد ریوی و دستگاه تنفسی را تا حد بسیاری بهبود ببخشد . این مواد غذایی که در این مقاله از آن ها نام خواهیم برد ، علاوه بر تأمین مقدار زیاد انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مهم، به دلیل توانایی آنها در تقویت سلامت ریه ها و محافظت در برابر تعدادی از بیماری های تنفسی مورد بررسی قرار گرفته اند. پس همراه ما باشید تا چند نمونه از آن ها را بهش ما معرفی کنیم .

خواص سیب برای ریه

این جمله را که با خوردن روزانه یک عدد سیب به دکتر نیازی ندارید را همه شنیده ایم . بد نیست که به یاد داشته باشید در کنار تمام خاصیت های دیگر سیب، این میوه خوشمزه می تواند در جهت سلامت ریه های شما نیز فواید بسیار زیادی دارد و آن ها را تقویت می کند .

طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان و محققان آمریکایی ، خوردن سیب  می‌ تواند به کاهش تدریجی زوال عملکرد ریه در طول یک دوره هفت ساله، به ویژه برای افرادی که پیش از این سیگاری بوده اند، کمک شایانی کند . همچنین به یاد داشته باشید که فیتوشیمیایی هایی که در سیب وجود داارند استرس اکسیداتیو و التهاب را کاهش می دهد که این به طور ویژه ای می تواند عملکرد ریوی بهتر کند .

خاصیت سیر برای ریه

سیر را میتوان به عنوان بهتر داروی طبیعی برای ریه نام برد . خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی  که در سیر وجود دارد قادر است در مقابل استرس اکسیداتیو از ریه ها و کل بدن به طور گسترده ای مراقبت کند .همچنین دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که خواص سیر نشان داده است که مصرف سیر خام به مدت حداقل دو بار در هفته با خطر کمتر ابتلا به سرطان ریه در طول زمان همراه می باشد.

زنجبیل برای پاک سازی ریه

زنجبیل نیز در درمان و تقویت دستگاه تنفسی و ریه های شما بسیار موثر است . زنجبیل که یکی از ادویه های محبوب و معروف است ، به دلیل خواص دارویی آن علی الخصوص در رابطه با سلامتی و تقویت ریه بسیار مورد آزمایش قرار گرفته است. طبق آزمایش ها و تحقیقات ، دریافت زنجبیل توسط موش ها در کاهش آسیب ریه و محافظت در برابر التهاب و میزان اکسیژن اضافی مؤثر بود. یک آزمایش حیوانی دیگر نیز حاکی از آن بود که عصاره زنجبیل از آسیب DNA و بافت ریه ها ناشی از الکل پیشگیری خواهد کرد .

ماهی سالمون برای تقویت ریه ها

یکی از منابع قوی و سرشار امگا 3 ، ماهی سالمون است که برای ریه های شما فواید بسیار بسیار زیادی به همراه دارد . مطالعات حاکی از آن است که این چربی‌ های سالم می ‌توانند به تقویت جریان خون ریوی کمک کرده و ممکن است برای برخی شرایط تنفسی خاص مفید باشند. تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان اسپانیایی حاکی از آن است که مصرف مقادیر بیشتر اسیدهای چرب امگا ۳ با نشانگرهای پایین التهاب در افراد مبتلا به بیماری انسداد مزمن ریوی همراه است.

رابطه موز با سلامتی ریه ها

موز از جمله میوه های معروف و محبوب است که سرشار از پتاسیم می باشد . این میوه می تواند به طور قابل توجهی در تقویت ریه ها و سیستم تنفسی شما کمک کند. مطالعات حاکی از آن است که پتاسیم موجود در موز به ریه ها منقبض و منبسط شدن ریه ها اثرگذار است و این می تواند از بروز مشکلات تنفسی پیشگیری کند

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید